Akupersura

Refleksoterapia jest niewątpliwie jedną z najstarszych form terapii, która narodziła się około 5000 roku p.n.e. W Europie jest mało popularną dziedziną medycyny niekonwencjonalnej, jednak w Chinach z powodzeniem stosuje się jej elementy od 475r p.n.e. Refleksoterapia, nazywana też refleksologią, korzysta z wielu technik, które polegają na pobudzaniu różnymi bodźcami punktów aktywnych biologicznie. Punkty te leżą na drogach energetycznych zwanymi meridianami.

Akupresura, z kolei, polega na uciskaniu palcami na ciele człowieka punktów recepcyjnych (lub pól receptorowych). Są one połączone z odpowiednimi narządami, gruczołami czy tkankami poprzez ww. meridiany. Ich drogi przebiegają w sposób zbliżony do układu nerwowego. W punkcie recepcyjnym, poddanym zabiegowi, powstają procesy zbliżone do zjawiska piezoelektrycznego. Pacjent może odczuwać pieczenie, mrowienie, drętwienie lub charakterystyczne odczucie „przepływania prądu”. Zjawisko to jest nazywane objawem De Qi i świadczy o prawidłowym trafieniu w punkt. W dzisiejszych czasach medycyna chińska coraz częściej znajduje zastosowanie w procesie powrotu do zdrowia pacjenta, co znajduje potwierdzenie w wielu naukowych publikacjach.

Ogólnoustrojowe działanie akupresury sprawia, że znajdzie ona zastosowanie w:
– chorobach układu kostno – stawowego (urazy, zmiany zwyrodnieniowe, rwa kulszowa, dyskopatia, etc.)
– chorobach układu sercowo – naczyniowego (nadciśnienie tętnicze, zakrzepica, etc.)
– chorobach neurologicznych
– chorobach onkologicznych
– chorobach przewlekłych
– chorobach autoimmunologicznych (choroby tarczycy, RZS, fibromialgia)
– stanach zapalnych

Ponad trzydziestoletnie doświadczenie w połączeniu z bogatą, ugruntowaną wiedzą Krzysztofa Skibińskiego przekłada się na efektywną pracę z pacjentami.